Suunnistaja-lehti uudelle tuhatluvulle

Suomen Suunnistusliiton julkaisemasta Suunnistaja-lehti saavuttaa tällä viikolla merkittävän rajapyykin, sillä lehdestä ilmestyy tuhannes numero. Suunnistaja-lehti ilmestyy nykyään 9 kertaa vuodessa sekä paperisena aikakauslehtenä että lukusovellukseen ladattavana tablettiversiona.

– Tämä merkkipaalu on osoitus siitä, miten tärkeä osa suomalaista suunnistuskulttuuria oma lehti on. Suunnistajalla on paljon uskollisia tilaajia, jotka säilyttävät omat lehtensä vuosia ja vuosikymmeniä eteenpäin, korostaa Suunnistaja-lehden päätoimittaja Pirjo Valjanen.

Hän on lehden historian 10. päätoimittaja. Tehtävää on runsaan seitsemän vuosikymmenen aikana hoitanut monta suomalaisen urheilujournalismin merkkimiestä kuten Matti Salmenkylä ja Antti O. Arponen.

suunnistaja_2_16
Tällä viikolla ilmestyvä Suunnistaja-lehden numero 2/2016 on lehden historian tuhannes numero.

Suunnistaja-lehti sai alkunsa 1946 Suunnistamisreiteiltä-nimisenä propagandasisältöisenä kiertokirjeenä. Vuonna 1950 ilmestymiskerrat lisääntyivät ja nimi muuttui Suunnistaja-lehdeksi.

Enimmillään Suunnistaja-lehti on ilmestynyt 19 kertaa vuodessa.

Suunnistaja-lehden voit tilata kätevästi Suunnistusliiton verkkokaupasta.