Suomi järjestää EM-hiihtosuunnistuksen 2017

Suomi ja imatralainen suunnistusseura SK Vuoksi on saanut järjestettäväkseen vuoden 2017 hiihtosuunnistuksen EM-kisat. Samassa yhteydessä järjestetään myös nuorten (17-v) EM-kisat.

– SK Vuoksi on tunnettu hiihtosuunnistuskilpailujen järjestäjä. Imatran kaupunki on hankkeessa mukana ja odotettavissa on kilpailut erinomaisissa olosuhteissa. Imatralla on kaikki valmiina ison mittakaavan kisoihin: majoitukset, kilpailualueet, hiihtoareena ja kokeneet järjestäjät. Voimme turvallisin mielin luottaa yhteistyöhön SK Vuoksen kanssa, arvioi Suomen Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Ilomäki.

Suomi ei ole aiemmin järjestänyt hiihtosuunnistuksen EM-kisoja. Sen sijaan lajin MM-mitaleista Suomessa kilpailtiin edellisen kerran vuonna 2005 Levillä.

Suomen itsenäisyyden juhlavuosi 2017 on Suomessa monen urheilulajin arvokilpailuvuosi, niin myös suunnistuksessa. EM-hiihtosuunnistuksen lisäksi kesällä 2017 Tampereella kilpaillaan suunnistuksen nuorten MM-mitaleista.