OH:n suunnistuskoululle huomattava tunnustus

Lapin Liikunta ry palkitsi suunnistuskoulun liikuntapalkinnolla 26.5.2011 Lapin urheiluopistolla. Perusteluissa kehuttiin suunnistuskoulun onnistuneen erinomaisesti yhdistämään perheet yhteisen harrastuksen pariin sekä harrastajat ja kilpailijat saman harrastuksen alle. Myös harrastajien määrän nopea kasvu sekä kilpasuunnistajien hyvä kilpailullinen menestys oli huomattu.

Kiitossanat suunnistuskoulun puolesta lausunut koulun rehtori Mikko Ojanaho kiteytti toiminta-ajatuksen seuraavasti: Luonnollisesti yhdessä –OH:n suunnistuskoulu haluaa olla osa koko perheen yhteistä liikunnallista elämäntapaa. Vaikka harjoituksia kesäaikaan on runsaasti, niin seura ei pysty liikuttamaan lapsia tarpeeksi. Monipuolisesti eri seuroissa harrastettu liikunta sekä perheen yhteinen hyötyliikunta mahdollistavat terveyden kannalta riittävät liikuntamäärät lapsille ja nuorille. Tuossa vanhempien kasvatustyössä suunnistuskoulukin haluaa olla omalla pienellä panoksellaan mukana.